zondag 28 maart 2010

Gitaarles

We hebben de hond van onze zoon te logeren en ohhh wat is ie lief. We hebben geen kind aan hem, hoe kan het ook????? Het is een achterneefje van onze eigen Waltha die al weer enkele jaren dood is, maar zoals dit beestje in huis rondtrippelt is het alsof Waltha weer rondhobbelt.
Het beest komt ook zelf duidelijk helemaal tot rust; ligt languit op de tegels in de gang achter het glas waar de zon probeert doorheen te stralen..... helemaal uitgerekt, heerlijk ontspannen.
Gisteren hebben we hem even alleen gelaten ivm het geven van gitaarles. Henk doet dat al enige tijd aan een groepje belangstelenden van onze kerk, maar deze keer vroeg hij me mee om wat liedjes met hen te doen. Henk is niet zo'n zanger en hij liet dat liever aan mij over. Geinig hoor, zo'n beginnend groepje enthousiastelingen varieerend van 16 tot 65 jaar! Allemaal Antillianen en die hebben gewoon een aangeboren ritmegevoel. En daar moest ik dus tegenop met mijn Hollands getokkel. Maar goed, ik bofte want ze waren beginnelingen en konden alleen meespelen als ik in tempo 76 toeren speelde (op hele noten, 4x zo lang), dus dat redde ik nog wel. Maar ik denk dat ze over een aantal weken mij snel voorbij spelen. Maar wel erg leuk om te doen hoor.

Vandaag, zondag heb ik wat kaarten afgemaakt. Iemand had er een aantal gevraagd en dan zit je er zo weer helemaal in en denk je, ach die kan ook nog wel, en dan nog entje voor het afleren en als je die weer hebt heb je een oneven getal en maak je er nog een om het even te maken en dan vind je opeens een toch wel erg leuk plaatje en is het nieuwe idee geboren en,,en,, en,,, en zo is het weer uren verder en de dag nog korter omdat de klok een uur is voorgezet en ik dus nu echt aan het avondeten moet gaan beginnen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten