zondag 5 juni 2011

JUNI




Tja, en toen was het alweer juni! Mei is voorbij gevlogen, waarschijnlijk door alle bezigheden die er die maand nog waren. Met een 36-urige werkweek en een oppasdag zijn de dagen zo gevuld! Mijn zus Ellen kwam uit Schotland en het was ff flink zoeken wanneer er een gaatje was om



elkaar te ontmoeten. Uiteindelijk is het gelukt en hebben we geshopped en bijgeklets. Ik ben 2 dagen in Houten geweest, de nieuwe lokatie van De Hoop ggz. Een prachtig pand, waar het nu nog wat rustig is en ik dus goed heb kunnen bijwerken. De reistijd is wel een stukje langer, maar kon ik goed besteden met het nakijken van een portfolio van één van de cursisten van de KTP-cursus.


















N.a.v. de aanrijding met de auto hield ik er een leuk kadootje aan over. Henk trakteerde me op een nieuwe fiets! Deze "kleurde" beter bij de zijne en had een X-tal versnellingen, zodat ik gemakkelijker met hem kan meefietsen. De fietstassen die ik al op mijn verjaardag had gekregen passen er wonderlijk mooi bij. Enne het mag gezegd worden: het ding fietst als een tierelier!

Ik heb 2 trainingen bijgewoond vanuit mijn werk, en mocht de trouwerij meemaken van een ex-gast die ooit bij me op de afdeling werkervaring mocht opdoen. Geweldig hem nu te zien stralen naast zijn stralende bruidje! Beiden werkzaam binnen de Hoop.


Rick, onze jongste zoon en zijn vrouw Janneke vierden hun 1e huwelijksjaar en vertrokken met gezin richting Duitsland. Wij kregen hun hond Ice te logeren. Tijdens van vroeger herleefde, want wat lijkt Ice toch op onze eigen Waltha, die enkele jaren geleden overleden is. Het lijkt wel of deze zwitserse witte herder precies hetzelfde karakter heeft als onze Waltha. Henk geniet eindeloos door er veel met hem op uit te trekken.


Ik werd ook nog verrast op een verlaat moederdagkado: een etentje in Heerlen en aansluitend een bezoek aan de musical Zorro. Geweldig was het. En zo bijzonder dat je de finalist van het programma "Op zoek naar Zorro" nu in levende lijve kon ontmoeten, nadat je dat hele programma zo trouw gevolgd hebt! Wat een mooi verhaal en wat een spectakel van muziek, zang en dans. En dan die kostuums....zo kleurrijk en afwisselend en het decor....hoe ze dat in mum van tijd veranderden?!? Het was echt de moeite waard, zeker en vast zoals onze zuiderburen plegen te zeggen.


En toen was het opeens hemelvaartsdag. Een vrije dag die ik begon in de Grote Kerk van Breda waar ter ere van het startende Jazz Festival een dienst gehouden werd waarin de jazzzangeres Denise Jannah zong. Nog nooit heb ik die kerk zo vol gezien. Meestal lopen er aardig wat mensen rond wanneer er beurzen en markten in gehouden worden, maar een kerkdienst als deze is meestal niet aan de orde. Zelfs een gezamelijk kerstfeest mag niet. Nu was dat dus anders, en mooi mee te maken dat mensen uit verschillende kerken dit samen organiseren.


Uiteraard heb ik ook weer wat geknutseld. Ik ben zo in mijn nopjes met een ponsje waar je roosjes mee kunt maken door de blaadjes uit te ponzen en op elkaar te plakken. Een kind kan de was doen! Een beetje kliederen met inkt en stempels en dan gewoon ponzen en je komt een heel eind. Want tja, die kaartenvoorraad moet ik wel een beetje op pijl houden en juli is een maand met heel veel jarigen.

Nou, nu nog even mijn training verder doornemen die ik deze week 2x ga geven en dan mijn tas voor morgen en overmorgen weer inpakken. Dinsdag weer oppassen, maar dat ben ik nu aan het afbouwen. Vanaf 1 juli heb ik geen vaste vrije dag meer en dus gaan we kijken wat ik dan met mijn vrije tijd aan moet. Ik denk dat ik me daar absoluut geen zorgen over hoef te maken, ik heb nog een hele lijst van "to do" dingen, van het schuren van de parketvloer, witten van het plafond tot het opruimen van de schuur en mijn bewaarde "misschien kan ik dit nog wel voor het kaartenmaken gebruiken" doosje dat langzamerhand aan het uitpuilen is en er wel van alles in komt, maar bijna niets uitgaat. Dus vervelen......dat hoef ik me voorlopig niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten