zondag 29 januari 2012

Vakantie Voorbij!












Het zit er al weer op: mijn weekje vakantie om mijn vakantiedagen van vorig jaar op te maken. Het begon zaterdags met een vrouwendag op De Hoop, met Fineke Janssen. Fineke werkt in Bolivia, in de hoofdstad La Paz onder mensen met verslavingsproblemen. Gaaf te horen hoe zij daar met zeer bescheiden middelen, zo'n zinvol werk weet te doen. Haar team vangt jonge mannen en vrouwen op in drie rehabilitatie-centra: voor tiener jongens, jonge vrouwen en jonge stelletjes, met eventuele kinderen. Het kleurrijke mutsje door hen gemaakt, kwam vandaag goed van pas!


Zondags was het de beurt aan mijn kleine broertje Robert, die 50 werd en dus "blij" verrast werd door familie en vrienden in hun sluiswachtershuisje in Osen. Voor het eerst sinds vele jaren waren al mijn broers en zussen er, en dus werd de foto van 50 jaar geleden even over gedaan. Deze plaats ik later nog wel eens als hij in mijn bezit is.




Aansluitend was het uiteraard tijd om bij te kletsen met mijn ouders en mijn zus die weer eens uit Schotland was komen aanwaaien. Verder bij Ruben en Rilana opgepast en Ruben later meegenomen om te logeren in Breda. Lekker ventje die zich heerlijk kan vermaken met het oude speelgoed van zijn vader en ooms. Handig als je dingen bewaard.....



Tussendoor nog naar de oogarts geweest en kaarten gemaakt en vervolgens zijn Henk en ik naar Scheveningen afgereisd voor een weekendje met Mike en Anita en Jaimy. Onderweg nog even langs een kraamfeest in Alblasserdam geweest van een collega, waar we behoorlijk de weg kwijt raakten, maar uiteindelijk een prachtkindje konden bewonderen.


Mike en Anita hadden net gehoord of zij een meisje of jongen gingen krijgen in juni, maar wilden niets verklappen. Ook Jaimy liet niets los, maar ik denk zelf dat het een meisje wordt, alhoewel...een jongen mag er ook zijn! 's Avonds naar de musical geweest. Het kostte even wat moeite om een parkeerplaats te vinden, want dat Scheveningen is vol aktiviteiten. We kwamen dan ook, ondanks het goede idee in Scheveningen te overnachten, veel te laat binnen en konden vervolgens wachten op een eerste "pauze" moment waarop laatkomers naar hun plaatsen konden. Maar we konden al wel vast meekijken. We hadden goede plaatsen, lekker vooraan en konden dus alles heel goed zien.


Prachtig al die effecten en die kleding.....Jim viel wat tegen, maar Chantal Jansen was erg goed. Vandaag naar zee, de pier op naar Sealife en de haven. Lekker uitwaaien, maar ook koud hoor.
De zee was nog net niet bevroren! Er hadden trouwens veel andere mensen hetzelfde idee om even lekker uit te waaien, want het was superdruk. Wel gezellig hoor. Al met al lekker genoten dus en ook van Jaimy die continue aan het zingen was en maar steeds een handje wilde geven


En nu dan nog even tijd op mijn blog bij te werken, mijn tas in te pakken voor morgen, en lekker uitgerust, fris en fruitig weer aan de slag te gaan! Het was een waardevolle week!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten