zondag 24 juni 2012

De zomer begonnen.......

Je kunt het je bijna niet voorstellen, maar het schijnt dat de zomer inmiddels begonnen is. Vooralsnog heb ik de laatste dagen alleen maar regen gezien, op gisteren na. En dat was heel bijzonder, want op mijn werk hadden we onze Open Dag, (Dag van Hoop) waarbij veel activiteiten in de buitenlucht zouden plaatsvinden.
En wonder o wonder, alleen een kortdurende voorbijvliegende windhoos blies enkele malen door enkele stands, maar er veel geen spatje nattigheid!
Een gezellige goede dag, waarbij ik altijd intens geniet van oud-gasten (mensen die ooit bij ons waren opgenomen) die langskomen om hun parter en kinderen aan je voor te stellen. In gedachten zie je de persoon in kwestie nog binnen komen en hoe inmens is de verandering nu zichbaar voor je eigen ogen. Altijd bijzondere momenten!
Bijzonder ook dat Gerald Troost er was; hij had er toch voor gekozen het concert dat hij zou geven door te laten gaan. Hij had net deze week gehoord zijn vrouw geen vruchtwater meer had voor het kindje dat zij draagt en net 22 weken is. Te vroeg om geboren te halen, en zo riskant om niets te doen..... Gerald zong enkele prachtige liederen waarvan de woorden in deze situatie echt een getuigenis van zijn vertrouwen was dat het goed zou komen.

Als je dan ons 4e kleinkindje zo vredig ziet slapen, dan realiseer je je dat het krijgen van een kindje niet zomaar vanzelfsprekend is. Ook de zorgen rondom de geboorte van Danique bleken wonderwel niet nodig. De geboorte verliep voortreffelijk, boven verwachting zonder complicaties. Jaimy haar zusje, en haar ouders Anita & Mike zijn de koning te rijk met zo'n prachtig klein prinsesje!

Vrijdag heb ik na 25 jaar weer een bril moeten aanschaffen. Hoewel ik één lens draag in mijn goede oog (de ander reageert er toch niet op), moest ik met het oog op een komende oogoperatie een reservebril aanschaffen omdat ik na de operatie enkele dagen geen lens mag dragen. En ja, zonder die lens zie ik bijna niets, dus toch maar naar de opticien. Daar bleek dat mijn lens ook aan vernieuwing toe is omdat mijn zicht wel degelijk achteruit gaat. Maar ja, zo'n nieuw reservebrilletje kost een vermogen! Bijna mijn hele vakantiegeld is eraan. En dan te bedenken dat het maar om 1 aangepast glas gaat.......Die nieuwe lens moet dan maar wachten tot na de operatie, want ook die is speciaal en bijna € 300,00 en we willen de komende weken toch nog graag een boterhammetje kunnen eten :-)

Maar wat is bovenstaande als je van een kennis verneemt dat hun zoontje van 2 ernstig ziek is en voor verdere behandeling naar Amerika moet voor een half jaar. Omdat het gezin met nog 2 jonge kinderen graag mee wil, is er een aktie gestart om de kosten daarvoor bijeen te krijgen. Om een klein beetje te helpen ben ik druk in de weer geweest om kaarten te maken en te verkopen. Je voelt je zo machteloos en wilt graag actief iets doen op afstand. Gelukkig is er inmiddels voldoende geld omgehaald om de eerste periode te dekken, maar wil je iets voor hen doen, dan kan dat altijd. Kijk dan naar: http://www.joelleef.nl/?utm_source=like&utm_campaign=ingboo






Het is een lange tijd geleden dat ik iets geschreven heb en ik kom tot de ontdekking dat er iets veranderd is met dit blog en ik niet weet hoe ik het moet aanpassen. Maar ik laat het even hierbij want het gaat erom dat het te lezen is, en de opmaak is van latere zorg. Tot de volgende keer zeg ik dus maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten